Vecka 11. Idag har jag sågat ut fisken med kontursågen, nästa gång så ska jag sätta ihop faneren till en och samma bild.
Vecka 12. Jag har monterat faneren. Sen så tog jag sandpapper och gjorde bilden slät och fin. Efter det så lackade jag fisken på båda sidorna.
Vecka 13. Ledig!
Vecka 14. Idag så har jag sågat ut ramen som ska vara till nyckel skåpet. Sen så satt jag ihop listerna. Se bilden nedanför.
Vecka 15. Idag så har jag borrat och satt pluggar i min ram så den håller ihop bättre än med bara trälimmet.
Vecka 16. Påsklov!
Vecka 17. Denna veckan så har jag sågat ut baksidan av mitt blivande skåp i plywood. Efter det så fräste jag ut ett spår så att plywood-skivan blev inbyggd i ramen. Tillsist så limmade jag fast skivan där bak.
![](http://1.bp.blogspot.com/-ZJd0lBun4xc/U1efzQQgFfI/AAAAAAAAAIg/fvwTdxQqNS8/s1600/10259826_695859080471761_9111822968976750265_n.jpg)
Vecka 22. Idag så monterade jag på gångjärnen. Efter det så tog jag och sandpapprade lite så att skåpet blev ännu lite lenare. Sen så oljade jag in hela skåpet förutom fisken, eftersom att den var lackad tidigare.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar